fattig

jag har plans, big plans. för mig. de är så stora o många att jag blir rädd.
vad sker om de inte blir som jag tänkt.
jag måste sluta tänka tror jag.
varje dag tänker jag på stavanger.
en gång i månaden på oslo.
om jag hade varit rik o så hade jag o johanna åkt dit idag o sagt hej, o åkt tillbaka o jobba imorn.
men nu lever vi som två små fattiga studenter.
de är blir ju inte billigare att bo på hotell.
fy fan.
mamma, ge mig ett lån?!
räcker med 1 miljon tack.
betalar tillbaka när jag har fullgjort min stora karriär.
förtillfället är jag nöjd över mig själv.
är hyfast grym.
vet vad jag gör. o gör de rätt.
kämpigt att sen börja på nytt.
de blir tuff.
att gå från att kunna allt, till att inte kunna någonting alls.
har fått en ny idol. hon heter maggio, hon är aldrig nöjd.

ikväll ska jag o johanna göra haugesund osäkert. yo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0