hope and glory


min läkare (som var hälften så liten som mig, dååå är man liten) sa åt mig att äta mycket grönsaker och frukt för att bli frisk.
nu har jag nog sammanlagt ätit 10 clemetiner, 4 apelsiner, 3 äpplen, 2 bananer och en halv brockoli. från kl 14 igår. hur mycket bättre jag känner mig, blir ju ett kort svar.
-inget..
fatta va lätt de är att få en sjukskrivning här i norge. helt sjuk. de va de första läkaren ( som hette i stil med Sahlachna ) frågade mig när jag kom in i sjukrummet.
- vill du ha en sjukskriving?
eh, jag vill veta vad de är för fel på mig. inte ha något jävla papper.(sa jag inte högt då va)
fan.
ursäkta.
men jag ogillar hela norska sjuksituationen.
jag är sjuk!
de betyder att man vill ha hjälp när man går till läkaren.
sen kostar de ju en halv miljard.
ja, 340 spänn.

jag har inget tålamod.
jag måste bättra mig på den fronten.
jag hatar att vänta.
de är de värsta jag vet.
spelar ingen roll på vad/vem eller varför jag väntar.
jag gillar de inte.
men jag jobbar med det. och ska bli bättre. tålamod sofie, tålamod............
( de är ärftligt )

ikväll är de melodifestivalen.
slagerdrottningen är i stan, och bjöd hem mig till henne. svårt att tacka nej dock...
hon har lärt mig tycka om slager. när jag saknar henne extra mycket sätter jag på hennes skiva på jobbet innan vi öppnar. jag är nog den enda som gillart men de skiter jag i.. karin är och förblir min slagerqueeen!!!
vi får se vad lördagen har att bjuda.
huvudet dunkar ju, men jag märker ju inget om jag dunkar huvudet takt till musiken?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0