topphälsa

"topphälsa" en ny sjukt bra tidning... köpte den på väg hem från sverige igår. fastnade direkt.
ingen bullshit eller reklam, eller löjliga påhitt som alla går på.. bara smarta och bra saker att läsa om. kände att jag behövde de?
ett uppslag handlar om att leva längre, olika undersökningar visar hur man ska leva för få ett längre liv.
*bli en vinnare, vinnare lever längre
*bli rik, rika har råd med bättre sjukvård, och rika är mer intelligenta?
*skratta, livslängden ökar 7år om du skrattar varje dag!!
*borsta tänderna, bra tandvård ökar livet med 6år.
*partaja, om du håller kontaktren med vänner och ha ett stort umgänge, som har allmänt kul, tex på fest. kan addera på 10år.
*träna, helst barnsligt, typ hoppstyltor.
*gifta lever längre
*ät rått och grönt. " raw food"


min helg har varit toppen bra. ingen snö o slask hemma, gött säger ja bara.. men lite mindre glad när ja upptäckte att oslo inte hade hängt med högtrycket.

fredagen bestod av tacos.. hade nästan glömt hur gott de kan va.. sen blev de spel o tv. och en promenad med mina bröder. på lördagsmorgon tog ja tåget till gbg och träffade underbara becka o hennes söta syster. gick en sväng o snackade allmänt goja, shoppa o tog en latte. har för lite becka i mitt liv känner jag, fantastiska människa..

sara hade förfest, gott vin och singstar, endast en kille.. men han överlevde..
sjukt kul att ha en kväll med tjejerna o gå ut, finns inget som slår de. nu ser vi framemot den 7feb :D



älskar dig lillebror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0