oslo

jag spillde ut halva mitt mjölkpaket på golvet, sen råkar jag gå i det..
mysigt.
minnet är kort har jag hört.
nu har jag pratat med johanna på tel. hon är långt borta. hoppas de går bra ikväll. piis
sjukt trött idag. gick upp tidigt.. jobb tidigt..buss tidigt. kaffe på deli, kaffet kostar ju bara 10kr den hä veckan. GUD SÅ BRA!!! GE MIG!!.. fick ett morgon ragg "du får komma hit oftare" .. yeah right.
men riktigt skoj på jobb. vi gjorde om hela butiken, och som tur är, så är rean snart slut.. bara slutspurten!
blev så bra, har ju fått in massa fina vårkläder, klänningar , jackor, kjolar o toppar i alla möjliga pastell färger..ååh de är så kul.
vi har även fått in ett svart-vitt tema med palietter, som jag har svårt att förstå mig på.. men mode är mode.. kan inte tycka om allt.
idag hade vi två dekoratörer från sverige på besök och en utav dom hade aldrig varit i oslo förut. först fick jag en chock " va? oj, har du inte?", men sen tänkte jag om. varför åka till oslo egentligen? om man inte känner någon här så är de ju inget märkvärdigt? bara dyrt.. så jag tog tillbaka mitt impulssvar och välkomnade henne till "storstan".
på sommaren så är oslo väldigt vackert dock. akerbrygge är svårt att slå..
sol-minbästavän-iskaffe-solbrillor-kamera, en toppen söndag mitt i juli. då är oslo najs. oslo är najs när man kan träffa vänner mitt på gatan som man inte sett på länge. oslo har många mysiga cafén. cafesör-horgans-fridays, gina i oslo är bäst. grensen dock. oslo är bra om man vill att de ska vara bra. finns många negativa saker med. som alla fula duvor som skrämmer petra hela tiden... men jag väljer att vara positiv... då har man roligast!


nu ska jag iväg o svettas .. moviespinning ikväll... coool..... vilken film blir de ikväll tro?
vill se något snyggt. då cyklar jag snabbare.


turistbild-osloslott-ochjag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0